2011年8月7日

Heavy Rain



在我居的城市,夏天的下午都會下起非常大的雨...
It always rains heavily in the afternoon of summer at the city I live.
私が住んでいるの町で、夏の午後にいつもは重く雨。


今天上午接待完日本交換學生後,搭公車下車的時候無預警的下起了暴雨

After taking Japanese exchange student a tour of some landscape of my city, I went home by bus. When I was going to my stop, it rains heavily without a notice.
日本の交換学生を招待しましたの後、わたしはバースで家へ帰りの時に雨が降り始めた。

剛開始很悶,讓人感覺不耐煩,在屋簷下躲了一陣子之後有稍微涼快一點的樣子...

I felt inpatient when it began to rain, it`s hot and wet, but a after I hide under the eaves it seen to be cooler.
始めでのときは退屈です、気持ちはもどかしいですが、私は軒下で隠れての後はやや涼しいを感じるです。


我並不討厭下雨天,但是我討厭濕掉的感覺,冷冷黏黏,東西會發霉...想到就很討厭阿
I don`t dislike rainy days, but I hate being wet, it`s cold and sticky and things might be moldy.
私は雨の日が嫌いじゃない、しかし、私は、濡れた寒さと粘着感を嫌い、物事はかびの生えたようになります


在室內看著被風吹著一陣一陣的雨灑在無人的街道上,這種感覺也不錯說
Watching rain drops on the silent street, it`s enjoyment for me. 
誰もいないの街にを見てそのは良い感じ


你歡雨天嘛?是什麼樣子的雨天呢?
Do you like rainy day?What kind of rain do you like?
雨の日々が好きか?どうの雨が好きか?



2 則留言:

Chrisopher 提到...

昨天下雨暴雨時我人剛好也在台北,我只能說昨天那場雨真的很狂暴簡直像是開了外掛,我的雨刷完全跟不上雨落的節奏!

CJ 提到...

明知道身子會濕掉還是要拿著雨傘在雨中前進...
這就是人生吧?(笑