2011年8月13日

オフ会

這一次是CJ第一次去網聚,首次出征的地點就是外縣市─台中。
This is my first time go to off-line meeting, and it takes place at Taichung that I need to take a train from Taipei.
これは、オフラインミーティングに行くのは初めてですので、私は台中に電車に乗った。




早上六點半就出門了...
I start my journey at 6 thirty...
朝六時半の頃に私の旅は始まります… 

送DM(老弟)去台北信義區的世貿漫博之後,我搭捷運到台北火車站
After taking DM(my younger brother) to 2011 Comics Exhibition at Taipei World Trade Exhibition Hall , I take metro to Taipei Main Station.
台北世界貿易展覧館2011年漫画展にDM(私の弟)を持って後、私はメトロで台北駅に行く。

一大早台北車站地下入口就已經是非常熱鬧...
It is already crowded and busy at the underground entrance of Taipei Main Train Station in a such early morning...
早朝の台北駅の地下入り口はとても賑やかです...

不管哪邊都是人潮...
Whatever you can see is always people...
たくさん、大量の人が行ったり来たり…

我在休息區打了好一陣子的PSP太鼓達人...
I play taiko no tatsujin on my PSP at waiting lobby... 
私は駅の椅子で私のPSPに"太鼓の達人"をプレイした

等候區...一等就是1小時多...
I stay in waiting area about 1 hour and more...
待合室...1時間以上を待って


我搭的車是8點半的自強號
The train I took is Tzu Chiang Express Train on 8:30.
私が乗った電車は8:30で"自強"急行電車です。

這一台是新車,不過不是我要搭的那一班...
This is a new train, but this is not the one I am going to take...
これは新しい列車ですが、私はこれを乗りません。

歐,車子來了...好舊= =
Here comes my old fast train...
キ━━━━(゚∀゚)━━━━タ!!古い列車だ…



搭了兩個小時,終於在10:30到了台中站...
After spending 2hr on train, I finally arrived on 10:30  at Taichung Station...
電車の中で2時間を過ごした後、私はついに台中駅に到着した...

月台上特別造型的椅子...
A special designed bench on the platform...
 プラットフォーム上で特別に設計ベンチがある...






10點半到車站,約定集合時間是11點不過到了時間卻沒有看到約定的人...
It is 10:30, and we made an appointment at 11 o`clock, but there is nobody when the time is right...
約束の時間は十一時ですが、誰もいない…

這次網聚,我從主辦人身上學到很多東西可以改進。
I have learned a lot that can be improve from the host of this off-line meeting.
私は今回のオフ会のホストから改善ことができる多くのことを学びました。

所以下一次換我辦台北場的時候,不會發生像這一天的不愉快
I won`t let something likes this day happened again when is my turn to have off-line meeting at Taipei.
私は台北のオフ会のホストの時には、この不幸な日のように発生していません。

所以大家請期待吧~
Everybody can look forward to it.
続きはお楽しみにください~

2 則留言:

Chrisopher 提到...

如果那天魯魯一到就先打電話給柳的話說不定就能跟我們一起先過去了Orz,不過先過去也不代表是好事XDD

CJ 提到...

所以說下一次一定要訂在交通方便的地方~