2011年7月21日

Apple next to Orange



今天去上了英文補習班的看電影學英文的課程。
I went to English language school to take "Learning English by movies" course.
私今日は英語学校に”映画で学ぶ英語”のコースを取ってました。



第一次上這類課程有一點小緊張。
It`s my first time taking this kind of course, so I was a little nervous.
今回は初めでのクラス、私は少し緊張しました。


今天觀看的影集是慾望城市第四季裡面的其中一集。
We watch an episode from the season  four of "Sex and the City".
 "セックスアンドザシティ"シーズン4からエピソード見た


雖然我以前沒有仔細看過這部影集,但還滿有趣的。
I never watched this drama before, but it`s interesting.
私はこのドラマを見てないが、とでも面白かった。


討論到許多感情表達的東西,學了很多很活用的字和俚語...

It discussed about feelings and expression, and I really learned a lot of words and idioms.
それ感情表現について議論し、私は本当にワードや慣用句多くのことを学びました

我們的講師很年輕,她以前是修心理系的。
Our teacher is very young, she majored in psychology when she was in college.
私たちの先生とても若いです彼女は大学にいたとき心理学を専攻

她說了一句我覺得很有趣的話...
心理學就是:一個人表現出一顆芭樂的樣子,但是他的內心其實是一顆橘子,然而心理學是在探討那橘子旁邊是否存在著一顆頻果...
She said something about psychology that I interest.
A person is acting like a guava, but in his or her heart is an orange. What psychology doing is to find if there is an apple beside the orange.
彼女はその私が興味心理学について何か言った
グアバのように動作しかし心の中はオレンジです心理学はオレンジの横にリンゴがあるかどうかを見つけることである

這次的分享就先到這邊吧,故事一天說一個就夠了...
Thanks for watching, I think a story a day is enough. 
それでは、以上です~

沒有留言: