2011年9月6日

Bibliophiles

CJ平常算是還滿節省的人,但是只要碰上買書...那就是另一回事了
Although CJ is usually very thrifty, when it comes to buy books, you know that is another thing.
CJ通常は非常に倹約ですが、本を買うに来るとき…それは別の事です。

從小就喜歡閱讀,繪本、圖畫故事書...說實在小的時候不怎麼喜歡字所以盡是看一些圖片書
I like reading since I was a little kid, but I didn't like words and letters, so most of my reading is picture books.
私は小さな子供の頃から読書好き、私は言葉や文字好きではなかった、私の読書の大半は絵本になるように。


小學時,CJ身為自然老師的愛徒,在學期結束前,送給我了一本《地海巫師》
Elementary school time, being one of my Science teacher's favorite students, she give me a novel,"A Wizard of Earthsea",as a gift.
小学生の時は、私の科学の先生のお気に入りの生徒の一人であること、彼女は私に贈り物として小説"ゲド戦記:影との戦い"を与える。


讓我進入了奇幻文學的殿堂
This novel led me into the fantasy literature.
この小説は、ファンタジー文学に私を導いた。


到了國高中,才領教到文字的魅力,台灣網路小說竄起的年代
When I was in high school,the time of Internet Novels rise in Taiwan, and I realized the charm of words.
私が高校生の時、それは台湾のネット小説の立ち上がりの時間だった、と私は言葉の魅力に気づいた。


《羊肉爐不是故意的》、《原來我不帥》、《你好,我是死神》
"The lamb pot did not mean", "So I'm Not Handsome", "Hi, I'm death".
"こんにちは、私は死神"、"子羊の鍋が意味しないでした"、"だから私はハンサムではない"。


假日的時候會喜歡去書店,在那邊享受悠閒的午後(其實就是看半天的白書)
I would love to go to bookstore on holiday afternoons, enjoying the relaxing daytime(actually I just read without buying anything there.).
私は休日の午後に本屋に行くのが大好き。私は実際に私はただそこに何を購入せず本を読んで、昼間リラックス楽しんで。


《達文西密碼》、《天使與魔鬼》這整等級的厚書我都在書店把他啃完
Books like "The Da Vinci Code" and  "Angels and Demons" , I can read those kind of heavy book all over at store.
"ダヴィンチコード"と"天使と悪魔"のような本は、私は店で、重い本それらのようをすべて読み込むことができます。


如果實在是愛不釋手的書,就會把他買回家
If I really like it, I will buy it home.
私はそれを本当に好きなら、私は家へ買ってしまう。


高中時代
In my senior high school time which about 10th grade.
高校時代


在班上的書架上看了《涼宮春日的憂鬱》,從同學那邊借來的《灼眼的夏娜》
I read "The Melancholy of Haruhi Suzumiya" from the bookshelf of my classroom, and borrow "Shakugan no Shana" from my classmate.
私は私の教室の本棚から"涼宮ハルヒの憂鬱"を読んで、そして私のクラスメートから"灼眼のシャナ"を借用。


我喜歡上了伊東雜音(いどうのいぢ)老師的畫風,為了研究如何畫出二次元的女生
I fall in love with the illustrator-Noizi Ito's drawing, and I start to study how to draw a girl in comics or 2D world.
私はイラストレーター、いとうのいぢ先生の描画と恋に落ちる、と私は漫画や2次元世界の女の子を描画する方法を勉強し始める。


一頭栽進了ACG的世界裡...
Since that, I put myself in the field of ACG(Anime,Comics and Games)
それ以来、私はACGのフィールド(アニメ、漫画やゲーム)熱中している


輕小說、漫畫、情報誌,這又是一個無盡的坑了
Light Novels, Comics and Information Magazines, these are endless pit for you to fill.
いっぱいに軽小説、コミックと情報誌が、これらはエンドレスピットです。


這些書幾乎都是包起來的,所以看到畫風、題材或是文筆吸引我的
Those books are wrapped in plastic, so you can't open them. I would see the style of illustrating and writing material if they attractive to me.
これらの書籍は、プラスチックでラップされていますので、それらを開くことはできません。私は私が好きなイラストのスタイルと素材を見てみたい。


我都會在能力範圍內,把他們買回家~
If I have interest in them, I will buy them home under my ability.
私がそれらに興味をお持ちの場合、私は自分以内で購入する。


...



從那時候到現在,已經過了6年的時光
It has been 6 year since I started reading my first light novel.
私は私の最初の軽小説を読み始めて以来、それは6年だった。


"藏"書可說是增加了不少
The collection of books has a huge grow.
本のコレクションは、巨大な成長があります。


雖然有一部分是DM(我的弟弟)購入的,不過每一本對我們來說
Some books are bought by DM(my younger brother), but they are not just books.
いくつかの書籍は、DM(私の弟)で購入したが、だがそれそれはただの本ではありません。


都是一段時間的回憶呢。
A book is an period of memory of our time.
本は、私たち昔の記憶の断片ですよ。

2 則留言:

Chrisopher 提到...

畫出二次元的女生,這絕對是個好理由

CJ 提到...

那可以說是一開始的初衷...

不過一直到現在還是沒有辦法ˊˇˋ